#128 Polskie Malediwy czyli Park Gródek w Jaworznie

 Witajcie!

"Puk! Puk! Puk! Cześć jestem Jesień! Tęskniliście za mną?"

To jest idealny monolog pogody jaki teraz odbywa się za oknem.  

Jesień jakby przyszła za wcześnie, ale... no nie oszukujmy się, to już końcówka sierpnia, a w zasadzie początek września więc czego my się spodziewamy?

Upałów po 30 stopni? No chyba nie! Jarzębina już się pięknie czerwieni, wrzosy zaczynają kwitnąć i grzyby w lesie zaczęły się pojawiać. No jak nic, jesień stoi tuż za rogiem, a My nagle "zaskoczeni" pogodą i narzekamy!  Hello zaraz wrzesień! Proszę mi tu nie marudzić!

W ostatnim poście pisałam Wam o miejscu, o którym marzyłam od jakiegoś czasu. Lecąc za ciosem, chciałam pokazać jeszcze jedno miejsce, które bardzo chciałam zwiedzić, ale nie wierzyłam, że mi się to uda!

Cóż to za miejsce?

POLSKIE MALEDIWY czyli Park Gródek w Jaworznie!



Co to są "Polskie Malediwy"?

To obecnie chyba najpopularniejsze miejsce w Polsce! Jest wszędzie! Dosłownie! I wcale się nie dziwię! To chyba najbardziej fotogeniczne miejsce jakie widziałam. 

Ale, ale... zacznijmy od początku!

Park Gródek, bo tak się nazywa to miejsce, znajduje się między Pieczyskami, a Ciężkowicami w Jaworznie, dokładnie na ul. Płetwonurków.  Kilkaset metrów od wejścia do parku jest parking gdzie spokojnie w tygodniu znajdziecie miejsce (aż się dziwię, że jest tam darmowy parking). Widziałam również drugi parking, też nie opodal wejścia.

Park Gródek, a w zasadzie "Arboretum w Jaworznie", to nic innego jak pozostałości po działającej do 1997 roku, kopalni dolomitu i cementowni.  Gdy kopalnia miała problemy zadłużeniem za energie elektryczną dla Górnośląskiemu Zakładowi Energetycznemu, odcięto prąd, pompy przestały działać i wystarczyło kilkadziesiąt godzin by kamieniołom został zalany wodą wraz z całym sprzętem! 

Obecnie na jednym ze zbiorników zwanym Zbiornik Gródek powstała baza nurkowa Diving Marina "Koparki"! Jest ona nie lada gratką dla fanów nurkowania gdyż ponoć są tam dwie zalane koparki, które nie udało się wydobyć do dnia dzisiejszego!


Drugim zbiornikiem, który cieszy się największą popularnością to Zbiornik Wydra czyli właśnie POLSKIE MALEDIWY  lub jak to woli: ŚLĄSKA CHORWACJA! Jest to najbardziej romantyczne miejsce jakie widziałam więc PANOWIE, to kolejny pomysł na randkę! Warto tam zabrać Swoją przyszłą lub już obecną wybrankę!  Na pewno nie będzie marudzić, a wręcz przeciwnie, będzie zauroczona, a Wy zyskacie 100 punktów do "zajebistości" xD Niczym ta wydra ze zdjęcia niżej! Prawda, że jest zajebista!?

Oba zbiorniki mają jedną wspólną cechę: przecudowną, czystą wodę o pięknej barwie niczym z Chorwackich pocztówek czy z Malediwów!  Dodatkowo "Zbiornik Wydra" zdobi kręta, drewniana ścieżka z pięknymi altanami.



Na terenie Parku są jasne zasady! Nie idziemy tam gdzie nie ma ścieżek, nie zażywamy kąpieli, nie biwakujemy i wiele innych. Warto się z nimi zapoznać dla własnego bezpieczeństwa! 

Jak dojść do miejsca docelowego?

Tu najlepiej polecę Wam artykuł, z którym ja podążałam do miejsca docelowego!  . Tam jest wszystko świetnie wytłumaczone co i jak i gdzie skręcić!!  Zapraszam Was na stronę "POLSKIE SZLAKI"    


Cóż jeszcze mogę Wam o tym miejscu opowiedzieć? Myślę, że najlepiej pokazać Wam to miejsce na zdjęciach! 



Na wyjazd do Jaworzna miałam naszykowane trzy stylizacje. W sumie w dużej mierze ułożone były pod pogodę! 
Wybór ostatecznie padł na długą spódnice z motywem roślinnym, klapki boho i zwykłą koszulkę na ramiączkach z Pepco. Biżuteria i torebka to oczywiście Aliexpress!





Co do wyboru kiecki , to lekko nie trafiony pomysł bo zamokła baaaardzo szybko! No ale cóż, czego się nierobi dla pięknych fotografii? 




Jak Wam się podoba miejsce i stylizacja? Dajcie znać w komentarzach:D

Do następnego!

Podczas tworzenia postu wspomagałam się artykułem z Tej strony:

https://podroze.onet.pl/polska/slaskie/park-grodek-w-jaworznie-niezwykla-przemiana-bylej-cementowni-i-zakladow-dolomitowych/5l1k6lg


26 komentarzy:

  1. Piękne te polskie Malediwy :)
    Ślicznie wyglądasz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne to miejsce! Z pewnością muszę tam zagościć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam blisko, ale jeszcze nie byłam w tym miejscu. Zastanawiam się, czy jest szansa na spacer z wózkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eee ja tam nie marudze że już jesień- lubię tą pore roku, zresztą według prognoz pogodowych, za kilka dni ma wrócić ciepło i słońce, ale już raczej nie 30 stopni 😀
    Super miejscówka- widziałam już sporo zdjęć z tych "Polskich Malediwów" na Instagramie, muszę sama się tam wybrać 😀
    Stylizacja również mi się podoba- bardzo ładna spódnica 😀
    Świetnie wyglądasz i super razem wyglądacie 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Też miałam okazję odwiedzić to miejsce i jest tam naprawdę pięknie :D Odpowiadając na powyższy komentarz jak najbardziej jest szansa na spacer z wózkiem, bo ścieżka jest asfaltowa :D Tego znaku Malediwy i figurki nigdzie nie widziałam xD Pięknie wyszły Tobie zdjęcia i śliczna stylizacja! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. ale bym tu pojechała:) cudna okolica... tylko żeby tych tłumów nie było xd

    OdpowiedzUsuń
  7. oj chętnie bym tam sobie pospacerowała, piękną pogodę ta miałaś <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Postaram się zaplanować przyszłoroczny urlop tak, aby zahaczyć o to miejsce. Mam dość daleko...

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście piękne miejsce, ta wydra w pierwszej chwili wydała mi się prawdziwa. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To miejsce jest tak popularne, a ja mieszkając bardzo blisko Jaworzna jeszcze nigdy tam nie byłam! Zdjęcia z tego parku są cudowne, ale zastanawiam się, czy nie jest ono trochę przereklamowane :( Muszę sprawdzić na własne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Beautiful photos! Thanks for sharing.

    Abdel | New Blog Post

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tym miejscu . Ale wreszcie dzięki Tobie trochę je poznałam

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne te polskie Malediwy ! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Jesień już tuż tuż :D Lato jest moją ulubioną porą roku, wiec trochę mi przykro że już się kończy ale ta złota polska jesień jest równie piękna i inspirująca :) Oby tylko była ciepła :)
    Słyszałam o tym miejscu, piękne, inspirujące. Jeszcze nie byłam ale bardzo bym chciała odwiedzić. Cudowna stylizacja, wyglądasz pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia, bardzo ciekawe miejsce 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładne miejsce, chociaż już widziałam je gdzieś na Instagramie, że była tam masa ludzi. Ja bym się z chęcią wybrała
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Oh so good photos tehe water looks amazing

    OdpowiedzUsuń
  18. Pogoda sierpniowa w tym roku zawiodła ;( a początek września w Trójmieście prawie jak listopad ;( Nigdy tam nie byłam ale widzę, że pięknie tam jest :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ pięknie to wszystko zrobili :) Miejsce warte odwiedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Byłam tam niedawno i miejscówka jest rewelacyjne :) Idealne miejsce na wolne popołudnie :)

    https://profashionworld.blogspot.com/2021/09/jesienno-letnia-stylizacja.html

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne miejsce na pewno kiedyś z mężem odwiedzimy ❤️
    Pozdrawiam i buziaki przesyłam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałam wielokrotnie o tym miejscu, wygląda ono bajecznie na zdjęciach. Mam nadzieję, że uda mi się je kiedyś odwiedzić i sfotografować :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Doskonale znam to miejsce, mam do niego dosłownie kawałek :) Piękna fotorelacja!

    OdpowiedzUsuń
  24. Nic nie mam do samej jesieni, ale jak dla mnie pogoda zbyt szybko się zmieniła i nie zdążyłam przyzwyczaić się do zimna :P marznę strasznie w pracy i zaczęłam wyciągać z szafy sweterki :P Twoja stylizacja idealnie wpisała się w klimat tego miejsca :) nigdy nie byłam ale wygląda naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MADZIOSZEK , Blogger