# 172 Tajemniczy ogród w zamku w Dąbrowie Niemodlińskiej

 Witam!

"To był maj, pachniała saska kępa, szalonym zielonym bzeeeeem"

Agnieszka Osiecka 


Och co to był za maj! Ciepły, pachnący i bardzo inspirujący! Lubię ten miesiąc, wydaje mi się, że jest on najpiękniejszy w całym roku! A Wy co o tym sądzicie?

Ostatnio odwiedziliśmy cudowne miejsce, które znajduje się jakieś nie całe 20 min od Opola.  Jak spacerowałam po tym miejscu czułam się jak Alicja w Krainie Czarów! Piękne, klimatyczne... no po prostu bajkowe! Gdzie takie miejsce można znaleźć?  A w Dąbrowie Niemodlińskiej, a dokładnie na Zamku. 

Bardzo dużo razy słyszałam o nim, ale nie miałam okazji go w ogóle zobaczyć. Ba! Nawet nie wiedziałam gdzie on się znajduję, a przez Dąbrowe przejeżdżam dosyć często. Swoją drogą to nawet nie wiedziałam, że Dąbrowa jest tak ładna! Z trasy Opole-Nysa tego nie widać xD

Dałam trochę ciała, bo.... zdjęć samego zamku mam sztuk 4 i to takiej jakości, że aż szkoda gadać! Więc zdjęcia będziecie mieć ze mną w roli głównej, a jak wybierzemy się jeszcze raz to Wam pokaże zdjęcia samego zamku :D   


Park wokół zamku jest dostępny dla turystów. Można wejść, spacerować wokół zamku, podziwiać go z zewnątrz lub zrobić sobie piknik! Gdy odwiedzicie go w maju, na samym wstępie przywitają Was dwa wielkie krzewy Lilaka czyli potocznie bzu!


No oczywiście nie mogłam odpuścić i musiałam mieć zdjęcia na jego tle. Wtedy pożałowałam, że nie wzięłam ze sobą statywu, bo spokojnie mogłam robić zdjęcia bez spiny, że są tłumy i dać już żyć temu mojemu Pawciowi! Tłumów nie było.... parę osób tylko widzieliśmy, a mi się nie chciało wracać do auta!




Wspominałam Wam, że można zrobić piknik, a w tym miejscu gdzie się znajduje ta brama znajduje się coś al'a polana, gdzie można rozłożyć sobie kocyk i zjeść na świeżym powietrzu.  


 
No po prosto cudowne miejsce!  Nie wiem czy to miejsce jest oblegane przez fotografów, ale powinno! Miejsce ma swój klimat, swoje uroki, zakamarki, w których można stworzyć piękne kadry.  Teraz pokażę Wam jedno z tych miejsc co od razu przywołało mi myśli o Tajemniczym Ogrodzie czy Alicji w Krainie Czarów.

 Te przejście prowadzi do miejsca gdzie można stworzyć naprawdę cudowne kadry! Oczywiście na własną odpowiedzialność, bo tabliczek, że nie wolno przechodzić jest co najmniej dwie! Te przejście mi się kojarzy właśnie z takim przejściem do czegoś nie znanego, nowego czy tajemniczego! 



Jak widać czas nie oszczędzał zamku... niestety! Szkoda mi takich budowli, bo nie wiadomo kto jest właścicielem.... gmina zawsze umywa ręce, a turysta się patrzy i z chęcią by wszedł do środka... zobaczył... posłuchał historii od przewodnika, a tu nie da rady! W zamku w Dąbrowie jest o tyle "dobrze", że jest polowanie na "otwarte drzwi". Śledzicie sobie stronkę ,kiedy będzie można wejść i za tak zwaną "cegiełkę" pozwiedzacie sobie..... tylko pamiętajcie trzeba polować! Bo nie można zrobić z tego czynnego obiektu turystycznego lub jeżeli się zbierze grupa,  na telefon można by zorganizować częstsze " Dni otwarte". PO CO?  Lepiej, żeby było zamknięte na cztery spusty!



Na pewno wrócimy tam, bo naprawdę jest to przyjemne miejsce i można tam stworzyć piękne kadry! Chcemy też wejść do środka więc "polujemy" na "Dni Otwarte" i myślę, że wtedy poopowiadam Wam znacznie więcej!


Do następnego!

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie miejsca. Pięknie wyglądasz, a zdjęcia na tle bzów cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Każde jedno zdjęcie naprawdę cudowne

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku nawet nie wiedziałam, że tak piękne miejsce jest blisko mnie, no względnie blisko :) Faktycznie wygląda to trochę jak z Alicji w krainie czarów, więc idealnie pasuje to do tego majowego klimatu! Co do stylizacji to jest przepiękna! Ta spódnica wygląda naprawdę cudowanie!
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardzo lubię maj, chociaż ostatnio jest nieco deszczowo :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne miejsce! <3 Muszę dodać do swojej listy. Dzięki za inspiracje i dobrego dnia :) www.brunetkawakcji.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Urokliwe miejsca, a Ty wyglądasz jak księżniczka, pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. magiczne miejsce! Jeju ale bym tam pojechałą

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudne zdjęcia! Fantastyczny plener do zdjęć i na pewno ciekawe miejsce do zwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyjątkowe miejsce :) Piękne zdjęcia, ślicznie wyglądasz na tle bzów :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, uwielbiam zwiedzać takie miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MADZIOSZEK , Blogger