# 183 Welcome Kaszebe part 1! Wizyta w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku!

Hejka!

Urlop, urlop i po urlopie.... znaczy jeszcze mam urlop, ale już go spędzam w domu.

Wyjazd udał Nam się doskonale! Pogoda niesamowicie Nam się udała! Pozwoliła Nam pozwiedzać jak i poleniuchować na plaży! Jeśli chodzi o zwiedzanie to mam mnóstwo miejsc do pokazania więc postanowiłam zrobić serię postów z Kaszub! I mam nadzieje, że uda mi się je wszystkie napisać na urlopie!

Dzisiaj pierwsza część czyli przyjazd!

Na Kaszuby wyjechaliśmy w niedzielę o 4 rano! Niby nic, taka normalna pora na długie podróże, ale nie umie. Ja jak mam jechać o takich porach, to mam noc z głowy! Próbowałam zasnąć, wierciłam się, liczyłam oddechy i cuda wianki, o 2:30 stwierdziłam, że idę się malować i szykować no bo i tak zaraz budzik zadzwoni....

Sama droga była przyjemna! Jechaliśmy głównie krajówkami więc mieliśmy piękne widoki takie jak na zdjęciu! No i mniej przyjemne czyli zwierzęta na drodze. Bilans był taki, że widzieliśmy pięć kotów samobójców, w tym trzech z udaną próbą samobójczą. Trzy sarenki, które uważały, że trawa w przydrożnym rowie smakuje niczym najdroższy kawior i trzy psy, które sobie wesoło hasały po drodze.

Na miejsce dojechaliśmy ok 10-11. Ze względu na to, że zameldowanie mieliśmy dopiero po 14 postanowiliśmy zacząć zwiedzać. Nasz  wybór padł na Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku!

W CEPR możemy znaleźć :

* Najdłuższa deska świata

* Dom Sybiraka

* Bunkier Gryfa Pomorskiego

* Chata Kaszubska

* Kaszubski Świat Bajek

I wiele wiele innych obiektów!

Najdłuższa deska świata

Stół Noblisty

Kościółek św. Rafała

Pomnik Gryfa Pomorskiego

Cóż mogę powiedzieć o tym miejscu... hmmm! Ogólnie tak: miejsce warte zwiedzenie, ale z przewodnikiem. Sami jeżeli będziecie chcieli zwiedzać ( tak jak my to zrobiliśmy) to tak naprawdę potrzebujecie ok 3 godzin na zobaczenie wszystkiego na spokojnie albo przelecieć tylko po "najważniejszych" punktach. Z przewodnikiem to ok. 1,5 h zwiedzania tylko szkoda, że dochodzimy do niego jak on już jest w trakcie opowiadania o najdłuższej desce świata,  Według mnie powinny być ustalane godziny kiedy przewodnik zaczyna oprowadzanie turystów.  Zwiedzanie " na szybko" nic nie daje, bo nie wiecie co zwiedzacie. My zwiedzaliśmy szybko, bo byliśmy umęczeni podróżą ( ja dodatkowo nie spałam od ponad 24H) no i trzeba było jechać jeszcze na obiad i się zameldować.
O atrakcjach, które zobaczyliśmy dowiedziałam się teraz jak pisałam ten post xD
Na pewno musicie zarezerwować na to miejsce czas!

Ceny biletów: 38 zł osoba dorosła, dzieci do lat 6 wchodzą za free. Honorują kartę dużej rodzinny i tu cena biletu jest mniejsza o piątaka dla cwaniaka czyli po 33 zł . Jak chcecie grupowo to od 25 osób dają zniżkę pięć złoty na głowę.

Dodatkowe opłaty to wejściówka na Kaszubski Świat Bajek i Park Linowy.

Po obiedzie w końcu się zameldowaliśmy w  Naszym domku czyli w Osadzie Jeżówce! KLIK Tutaj : KLIK Bardzo polecam to miejsce, bo domek jest bardzo sympatyczny.  Cudowny wystrój, dobrze zaopatrzony domek  (chociaż mikrofala czy wyższe szklanki by się przydały)  no i cicha okolica! Domek jest idealny na odpoczynek!