#41 Moje pierwsze krokiety!

Hejka!

Oficjalnie mówię Wam, że wyszła ze mnie jakaś ukryta kucharka!
Jak nie lubiłam gotować tak teraz gotuję jak szalona! Co chwila coś innego na obiad! I to nie tak jak do tej pory było:  szybkie, proste dania lub takie, które "same się gotują". Stawiam sobie wyzwania i jednym z takich wyzwań były krokiety. Nie byle jakie krokiety! Krokiety z pieczarkami i serem!:)



Przyznam się Wam, że to są moje pierwsze krokiety jakie zrobiłam. Ba! Pierwsze ciasto naleśnikowe jakie zrobiłam! Sama od a do z! Może nie są za piękne wizualnie (muszę nad tym popracować) ale naprawdę smacznie wyszły i w tym poście chciałam się z Wami podzielić przepisem!

Ciasto Naleśnikowe:

1 szklanka mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka wody gazowanej
2 jaja
3 łyżki oleju



Mąkę, jajka, mleko i wodę dodajemy do miski i miksujemy (najlepiej na wolnych obrotach),stopniowo dodajemy olej. Mieszamy do jednolitej masy i następnie smażymy


Farsz:

Tu akurat robiłam wszystko na oko... 

5-6 średnich pieczarek
1 średnia cebula 
2 ząbki czosnku
Żółty ser wedle uznania... my lubimy dużo sera:)  
Pieprz i sól


 Jeśli chodzi o ser to ja skroiłam w kostkę opakowanie "Królewskiego" z Sierpca i dodatkowo (co nie widać na zdjęciu) starłam jakąś goudę w kostce. 

Dobra! Przechodząc już do samego farszu. Gdy mamy już wszystko pokrojone to najpierw zaczynamy od zeszklenia cebuli. Następnie dodajemy czosnek, trochę podsmażamy i dodajemy pieczarki. Posypujemy pieprzem i solą ( ja jeszcze szczyptom "Vegety:) i smażymy.... smażymy NIE PODJADAMY! Jak uznamy, że pieczarki  wystarczająco są posmażone zostawiamy do ostudzenia. Następnie mieszamy z serem.


Mamy naleśniki, mamy farsz czas robić krokiety.... i tu się zaczęły schodki..
Ile farszu na taki placek?
Jak zawijać krokiety?
No powiem Wam, że kilka tutoriali obejrzałam i stwierdziłam, że praktyka czyni mistrza!
Następne krokiety wizualnie wyjdą lepiej:):):)


Do następnego!

6 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka...😂
    Ja się nawet nie zabieram za gotowanie bo nie mam talentu do tego 🤣
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś musi być ten pierwszy raz :D Wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają mega smacznie!
    Kurde, podziel się trochę tą chęcią do gotowania, ja na samą myśl o szykowaniu jedzenia chcę uciec daleko stąd ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mm muszę przyznać że narobiłaś mi niezłego smaka! chyba zabiorę sie za krokiety w piątek ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widać,że pierwsze... idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wooow! co prawda nie lubię krokietów, ale gratuluję! brawo :)!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MADZIOSZEK , Blogger