#48 Madzioszek w kuchni: Roladki z ciasta francuskiego

Hejka!

Poniedziałek, poniedziałuniu, poniedziałeczek czyli czas na nowy post z nowej serii czyli Madzioszek w kuchni!



Pierwotnie chciałam Wam pokazać przepis na coś co już nie jednokrotnie robiłam i miała to być pizza domowej roboty ale zdjęcia jakie zrobiłam nie bardzo wyszły więc cały "cały misterny plan w piz@&u wylądował" .

No cóż zdarza się, ale mam dla Was propozycje dania, które przy okazji robienia pizzy powstało w mojej głowie.  Roladki z ciasta francuskiego.


Przepis:

Opakowanie ciasta francuskiego
Przecier pomidorowy
Bazylia suszona
Pieczarki
Ser żółty i mozzarella
Szynka
Cebulka

Na początku szynkę, pieczarki i cebulkę kroimy w kostkę. Ser najlepiej mieć w kostce i go potem zetrzeć na tarce ale jak nie macie to w plasterkach też się nada. Mozzarelle kroimy w plasterki.

Pieczarki wraz z cebulką podsmażamy na patelni. Przyprawiamy je odrobiną pieprzu i soli. Ja przyprawiam"vegetą". Odstawiamy do wystudzenia, a międzyczasie robimy sos. Do przecieru dodajemy trochę oliwy z oliwek i bazylie.


Ciasto rozkładamy, smarujemy sosem i umieszczamy na nim składniki. Powiem Wam, że przez głowę mi przeszło zrobienie własnego ciasta francuskiego, ale aż taką kucharką to ja nie jestem xD

Gdy już mamy wszystko na na cieście, zwijamy w roladę, a następnie kroimy ją na mniej więcej 2 cm plastry.

Układamy plastry  na wyłożonej papierem do pieczenia  blaszce i wkładamy do piekarnika.
Pieczemy 15 minut w temperaturze 220 stopni.


Danie idealne będzie nadawało się na domówkę bo jest smaczne na ciepło i na zimno. My ze smakiem zjedliśmy to na kolacje.
A Wy jakie macie pomysły na ciasto francuskie?

Do następnego!

10 komentarzy:

  1. Jakie to musi być pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dania z ciasta francuskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie:) Lubię z warzywami, odrobiną kurczaka i sporo zieleniny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi smaka zrobiłaś.Na pewno skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale to pysznie wygląda 😍
    Narobiłaś mi smaka 😁
    Ja niestety nic nie polecę- gotowanie to nie moja bajka 😁
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  6. O wow, wyglądają bardzo smakowicie :-) Chyba na weekend sobie zrobię !
    Już zapisałam przepis, pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do Ciebie na bloga wejdę, to wychodzę głodna (choć już po kolacji jestem), bo to tak apetycznie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś dla mnie, uwielbiam takie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny przepis :) Chętnie go wypróbuje bo podczas kwarantanny zaczełam co raz wiecej gotowac :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MADZIOSZEK , Blogger